10 הדיברות לטיפול סיעודי בבית
5. נטילת תרופות
חשוב מאוד להקפיד על נטילת התרופות בזמן ובהתאם למרשמים שניתנו על ידי הצוות הרפואי. אם ההורה מתקשה לבלוע כדורים, אפשר לבדוק האם יש את אותה תרופה בסירופ או באבקה, ולחלופין לערבב את הכדור בממרחים קלים לבליעה, דוגמת ריבה, חמאה ודבש.
6. מניעת פצעי לחץ
חולים המבלים שעות רבות במיטה עלולים לפתח פצעי לחץ. כדי למנוע את התפתחותם חשוב לשנות את התנוחה של ההורה המבוגר אחת לשעתיים לאורך שעות היום ואחת לארבע שעות במשך הלילה. יש לשים לב לעור סדוק, אדמומיות ונפיחות שמעידים על תחילת התפתחותו של פצע. דרך נוספת שמסייעת במניעת התפתחות פצעי לחץ היא שמירה על עור יבש ונקי לאורך כל שעות היממה.
7. למזג נכון את הסביבה
ההורה המבוגר שוהה שעות ארוכות בחדרו, לכן חשוב לדאוג שהטמפרטורה בחדר תהיה נעימה ונוחה לו. קירור של החדר יתר על המידה עלול לגרום לו למחלה וחימום עז עלול ליצור תחושה של מחנק. היו קשובים לצרכיו ולתחושותיו של ההורה כדי ליצור עבורו את "מזג האוויר" האידאלי.
8. ניהול מעקב מפורט
רישום ותיעוד של הטיפול, שינויים שמתרחשים, תשובות של בדיקות, תורים עתידיים, מעקב נטילת תרופות – חשוב מאוד שכל ניהול הטיפול יהיה מתועד ובליווי הרופא המטפל.
9. מישהו מטפל בך?
אחד הדברים שחשוב לזכור הוא שאי אפשר לעשות הכל, צריך עזרה אם בעזרת בני משפחה נוספים ואם בתשלום. מתיחת גבולות היכולת של המטפל תיצור שחיקה וזו לא תועיל לא למטפל בבן המשפחה, לא להורה ולא לטיפול עצמו.
10. שמירה על אופטימיות
לאורך כל הדרך, גם ברגעים המורכבים ביותר, שמרו על אופטימיות ושדרו אותה להורה המבוגר. חשבו מחשבות חיוביות, עודדו אותו לשתף במחשבות ובחששות המלווים אותו. בדרך זו תוכלו לייצר שיח פורה, ליהנות מהזמן המשותף שלכם ולהפוך ככל האפשר את הלימון ללימונדה.
ועוד דבר אחרון, במהלך הטיפול בבן משפחה לעיתים חלים שינויים גם במצב המטופל, גם במצב המטפל וגם בתנאים האובייקטיביים, לכן חשוב תמיד לזכור שכל החלטה הפיכה וחשוב להיות כל הזמן עם היד על הדופק כדי להיות בטוחים שהטיפול כמו שהוא עדיין נכון עבור כל המעורבים.
אתר זה נועד לסייע, להקל ולהנגיש חלק מהמידע הרב הנצבר ברשותנו, בין היתר בהסתמך על מידע שהועבר לידינו על ידי ארגון Caregivers Israel ו/או פורסם על ידי רשויות ציבוריות שונות. אין בתוכן לעיל להוות ייעוץ משפטי או אחר, ואין להסתמך על התוכן ללא ייעוץ מתאים. המידע הוא כללי ועלול לא לשקף באופן מלא ו/או עדכני את הרגולציה, התקנון והנהלים הרלוונטיים. החברה תפעל לעדכן את המידע המוצג באתר זה ככל שהעדכונים יובאו לידיעתה.
במידה ומצאת כי התוכן ו/או חלק ממנו אינו מדויק או מטעה, אנא צרו איתנו קשר