7 דרכים לייצר קשר טוב עם צוות בית האבות
המעבר לבית האבות אינו מהלך פשוט, גם כאשר ברור שהוא הצעד המיטבי. שמירה על קשר טוב עם צוות בית האבות חיונית לאיכות הטיפול בבית האבות ופועלת לטובת כל הצדדים. אספנו עבורכם את 7 ההמלצות שיסייעו לייצר קשר טוב ולסייע להורה גם כשהוא בבית האבות
כל מעבר לבית אבות הוא תהליך מורכב שדורש הסתגלות עבור כולם, אחד המפתחות להצלחת המהלך תלוי בקשר שנבנה בין אנשי הצוות בבית האבות ובני המשפחה. לקשר טוב יש חשיבות רבה עבור כל המעורבים בתהליך. לאנשי הצוות הקשר הזה חיוני גם כדי להכיר טוב יותר את המטופל וגם כדי להקל על ההתאקלמות של הימים הראשונים. לבני המשפחה זה חשוב כי הצוות הוא האחראי על הטיפול ביקירם ואילו המטופל יוצא מכך נשכר, גם ביצירת קשר ודם ליצירת תחושה קרובה ובטוחה יותר.
הקשר הראשוני נעשה לפני הבחירה בבית האבות וסביר להניח שהבחירה בבית האבות הספציפי נעשתה בשל התרשמות חיובית של בני המשפחה וזו כבר התחלה טובה. אמנם לכל קשר יש שני צדדים ולמרות שלאנשי הצוות יש אינטרס להכיר את בני המשפחה המטפלים ולהיות איתם בקשר טוב, האינטרס של בני המשפחה בקשר טוב גדול אפילו יותר. לכן מומלץ לייצר את כל התנאים ליצירת קשר חיובי ושמירה עליו. אין ספק שיש חשיבות אדירה לכל אחד מאנשי הצוות, אבל זה לא אומר שעם כולם יש כימיה, זה בסדר למצוא אנשי קשר ספציפיים, העיקר שאפשר יהיה לשמור על מערכת יחסים מיטיבה.
הידיעה שההורה בידיים טובות חיונית גם לשלוות הנפש של בני המשפחה המאפלים (Getty Images / Morsa Images)
7 המפתחות העיקריים ליצירת קשר חיובי עם צוות בית האבות:
נוכחות בבית האבות
ביקור של בני משפחה חשוב לא רק ליקירם שבבית האבות, הוא גם מנכיח את האחריות שחשים בני המשפחה ומאפשר למשפחה לעקוב מקרוב אחרי מצבו ולהכיר טוב יותר את אנשי הצוות ואת הדינמיקה בבית האבות. ביקורים סדירים, השתתפות או צפייה בפעילות, שיחות ובכלל נוכחות מייצרת התרשמות חשובה גם לאנשי הצוות וכמובן מרחיבה את מעגל ההיכרות עם המקום ומנכיחה את המחויבות העצומה לבן המשפחה המטופל.
איש קשר משפחתי
גם אם כל בני המשפחה באים בקביעות לבקר, מומלץ תמיד להחליט מי איש הקשר העיקרי לתקשורת עם צוות בית האבות בשוטף וכמובן אם חלילה מתרחש מצב חירום ובנוסף לקבוע מי איש הקשר השני. חשוב שהשם ומספרי הטלפון של אנשי הקשר עם בית האבות יהיו ידועים להנהלה ולצוות ורשומים על טופס. מהצד השני, מומלץ שבני המשפחה יכירו את בעלי התפקידים השונים בארגון, על אילו תחומים הם אחראיים וכיצד ניתן לפנות אליהם בשאלות או בעיות שעלולות להתעורר.
היכרות ופגישות
בכל מערכת יחסים יש חשיבות להיכרות, כשמדובר בבית אבות, לצוות בית האבות יש חשיבות עצומה ליכולת ההתנהלות של בית האבות, ככל שהם ידעו ויכירו יותר כן ייטב. לכן זה אינטרס של בני המשפחה לקיים פגישות עם אנשי הצוות הרלוונטיים, בפגישות האלה חשוב לכוון לשיתוף פעולה ולמתן מידע מקסימלי משני הצדדים. מומלץ להבהיר שאין לקבל החלטות, אלא אם כן מדובר במצב מסכן חיים, בלעדי המשפחה, להביא את הרצונות והאמונות של בן המשפחה המטופל לידיעת הצוות, בעיקר אם הוא כבר אינו מסוגל. ככלל, כמו בחיים בכלל, ככל שנשתף יותר ידע, כך השהייה של ההורה בבית האבות יכולה להיות נוחה וטובה יותר.
ככל שההיכרות תהיה טובה יותר, כך הצוות יוכל לסייע להורה יותר (Getty Images / Dean Mitchell)
התעניינות ותשומת לב
אנשי הצוות אמנם נמצאים בבית האבות כדי לתת שירות ומקבלים על זה משכורת, אבל זה לא אומר שיש לקחת את פעילותם ומסירותם כמובן מאליו. התעניינות, חיוך, שיחות חולין שאינן קשורות רק להורה ולטיפול, הופכות כל קשר לאישי ונעים יותר וכמובן מגבירות את תחושת הסיפוק והמוטיבציה האישית. כדאי לזכור את זה ולנסות להקפיד על קשר אישי וטוב עם הצוות, זה מועיל לכל המעורבים. לבוא מדי פעם עם עוגה או פירות לטובת אנשי הצוות מותיר תחושה נעימה, לנסות להבין מתי יום ההולדת ולהביא משהו קטן, התייחסות בחגים – כל אלה חיוניים לשמירה על קשר חם וטוב, גם אם הם לא מחוייבי המציאות.
הפגנת הערכה
כמו כל אחד, גם אנשי הצוות נהנים משבחים והערכה משום שיש בהם מהסיפוק האישי שחיוני לכל אחד מאיתנו. במקרים מסוימים, כדאי לא רק להסתפק במילות תודה, אלא גם לשלוח מכתב הערכה ואם אפשר עם העתק להנהלה – זה בוודאי ייתן תחושה חיובית לאנשי הצוות המעורבים.
לוותר על רגשות האשם
אחד הדברים שעלולים להעיב על הקשר עם אנשי הצוות הוא רגשות האשם על ההחלטה להעביר את יקירכם לבית האבות. חשוב לזכור שההחלטה לעבור לבית האבות לרוב נעשית משום שבעיני המשפחה זו הייתה הבחירה הטיפולית הטובה ביותר בנסיבות וכדי שתעשה בצורה מיטבית אין טעם לדשדש ברגשות אשם שליליים, הם אינם מיטיבים אתכם, עם בן המשפחה ובוודאי לא עם הצוות. ההחלטה לעבור לבית אבות צריכה לפתוח דף חדש ונכון יותר להתחיל אותו ממקום חיובי שיסייע לחזק את כל המעורבים.
אתר זה נועד לסייע, להקל ולהנגיש חלק מהמידע הרב הנצבר ברשותנו, בין היתר בהסתמך על מידע שהועבר לידינו על ידי ארגון Caregivers Israel ו/או פורסם על ידי רשויות ציבוריות שונות. אין בתוכן לעיל להוות ייעוץ משפטי או אחר, ואין להסתמך על התוכן ללא ייעוץ מתאים. המידע הוא כללי ועלול לא לשקף באופן מלא ו/או עדכני את הרגולציה, התקנון והנהלים הרלוונטיים. החברה תפעל לעדכן את המידע המוצג באתר זה ככל שהעדכונים יובאו לידיעתה.
במידה ומצאת כי התוכן ו/או חלק ממנו אינו מדויק או מטעה, אנא צרו איתנו קשר