השאלות שחשוב לשאול לפני מעבר לבית חולים סיעודי
8 השאלות שחשוב לקבל עליהן תשובות לפני בחירת בית חולים סיעודי:
1. מה הכשרת כוח האדם
זה אולי נשמע מובן מאליו שבבית חולים סיעודי יהיה צוות רפואי וצוות כוח העזר עם הכשרה לטיפול סיעודי, אבל לפני שתבחרו בית חולים ליקירכם, וודאו שהצוות אכן עבר הכשרה מתאימה, שידע כיצד לא רק כיצד לתת את המענה הרפואי אלא גם כיצד לטפל פיזית ומנטלית בקשיש ולתת מענה לכל צורך שלו מורכב או פשוט. הקפידו לשאול את כל השאלות שיתנו לכם את הפרטים ובקשו לדבר עם אנשי הצוות הרלוונטיים.
2. כמה רופאים, אחיות ומטפלים נמצאים בכל משמרת
הקשיש הסיעודי זקוק למענה מיידי לכל בקשה, מצב ובכל רגע נתון. לעיתים בגלל מצבו הוא יתקשה לבטא את צרכיו. כוח אדם מצומצם לא יוכל לתת מענה לכל זה, ועל כן חשוב לשאול מה היחס בין מספר הרופאים, האחיות ומטפלים למספר המאושפזים כדי לוודא שליקירכם יהיו את כל התנאים הנדרשים.
3. ציוד סיעודי ושיקומי
וודאו שיש בית החולים ובמחלקה בה יאושפז בן משפחתכם את כל הציוד הסיעודי שבו הוא רגיל להיעזר מלבד הליכון וכיסא גלגלים ואת הציוד אותו הוא יצטרך במהלך הטיפול.
4. טיפולים נלווים
בקשו לדעת אלו סוגי טיפולים נלווים יקבל המאושפז בנוסף לטיפול הרפואי, ובקשו להכיר את היועצים והמטפלים. חשוב שתעדכנו אותם בכל פרט והרגל של יקירכם כדי להקל על התקשורת בינו ובין המטפל.
5. תנאי האשפוז
האם חדרי האשפוז מחולקים בנפרד לגברים ונשים? מה מספר החולים המאושפזים בחדר? והאם לכל חדר שירותים ומקלחת צמודים? הן השאלות העיקריות הנוגעות בתנאי האשפוז של יקירכם. אם בן משפחתכם יתאשפז בבית החולים הסיעודי ותרצו שהמטפל הפרטי שלו יהיה צמוד אליו, וודאו שבית החולים מאפשר את זה ושיש למטפל מקום לשבת, לנוח ולאכול בו.
6. ביקורים ועדכונים שוטפים
מה הן שעות הביקור בהם תוכלו לבקר את בן המשפחה, באילו שעות תוכלו להתעדכן טלפונית במצבו הרפואי והמנטלי כאשר לא תהיו לידו ומי מוסמך לעדכן אתכם. עוד נושא חשוב הוא להבין מי איש הקשר ומהן דרכי ההתקשרות לקבלת עדכונים.
7. מזון והזנה
בקשו לראות את התפריט שמקבל הקשיש המאושפז בכל ארוחה, ובקשו לראות את המטבח כדי לוודא שבית החולים מקפיד על תנאי היגיינה, ניקיון ואחסון ראוי של מזון. אם יקירכם רגיש למזונות ספציפיים או זקוק לתזונה מסוימת, בקשו לדעת כיצד ערוך בית החולים לספק לו את המזון או תחליף מותאם.
8. היגיינה וניקיון
היגיינה היא תנאי בסיסי גם עבור יקירכם וגם בסביבתו. ודאו שהקשיש יזכה למקלחת יומית, צחצוח שיניים, החלפת חיתולים בהתאם לצורך לאורך כל היום ולא רק בשעות שנקבעו מראש לצוות כוח העזר. יותר מזה, יש לשים לב לניקיון המקום בכלל עד הפרטים הקטנים ובוודאי בחדרי הרחצה והשירותים.
חשוב לזכור:
לאנשים מבוגרים, גם כשאינם סיעודיים, קשה להסתגל לשינויים. לכן, בימים הראשונים של האשפוז, יקירכם עלול להראות סימנים של בלבול וחוסר אוריינטציה ומכם תידרש סבלנות רבה לחזור שוב ושוב על אותן תשובות ולהסביר לו ברוגע ובחיוך היכן הוא נמצא, כיצד הגיע לשם ומאיזה סיבה.
שתפו את רופא/ת המשפחה של בן משפחתכם בהתלבטות, בקשו את עזרתו בבחירת בית החולים ואת חוות דעתו על הבחירה שלכם, אם זה אפשרי ובכל מקרה תנו לו להרגיש עד כמה שניתן יותר עצמאי בבחירותיו.
אתר זה נועד לסייע, להקל ולהנגיש חלק מהמידע הרב הנצבר ברשותנו, בין היתר בהסתמך על מידע שהועבר לידינו על ידי ארגון Caregivers Israel ו/או פורסם על ידי רשויות ציבוריות שונות. אין בתוכן לעיל להוות ייעוץ משפטי או אחר, ואין להסתמך על התוכן ללא ייעוץ מתאים. המידע הוא כללי ועלול לא לשקף באופן מלא ו/או עדכני את הרגולציה, התקנון והנהלים הרלוונטיים. החברה תפעל לעדכן את המידע המוצג באתר זה ככל שהעדכונים יובאו לידיעתה.
במידה ומצאת כי התוכן ו/או חלק ממנו אינו מדויק או מטעה, אנא צרו איתנו קשר