מה קורה כשההורה מחליט להציג ש"הכל בסדר"?
לא פעם בני משפחה מלווים נתקלים בסיטואציה בה יושב בן המשפחה מול הרופא ומציג הצגת תכלית שמהותה שהכל בסדר. חשוב לדבר עם ההורה לפני שהולכים לרופא, להזכיר להם שאתם לצדם ושחשוב לספר לרופא את הכל – תסמינים, כאבים, קשיים ולא לחשוש משום שהמטרה של הרופא היא לעזור. כאשר ההורה מעמיד פנים שהכל בסדר, אפשר להזכיר בעדינות מקרים שבכל זאת פחות בסדר, או להוציא את תיק המעקב שאתם מנהלים ולתאר לרופא מקרים ותלונות שרשמתם בו. אפשרות נוספת היא לפנות אל הרופא דרך אתר הקופה או בטלפון לפני התור ולהעלות את כל הנושאים המטרידים כדי שהרופא יידע אבל ההורה לא ירגיש מובך.
לא להתבייש לשאול שאלות
ידע הוא כוח חשוב עבור בן המשפחה המטפל, לכן אל תהססו לשאול את הרופא כל שאלה שנראית לכם רלוונטית, לבקש ממנו לחזור שוב על דברים שלא היו מובנים לכם ולרשום את הנחיות הטיפול שהרופא מנה כדי להיות בטוחים שיש לכם את כל המידע שצריך.
הנחיות מיוחדות בזמן קורונה
כששוקלים להגיע או מגיעים בפועל למוסד רפואי כלשהו, לפני הכל יש לבחון את ההנחיות העדכניות של משרד הבריאות וקופות החולים בקשר להגעה ואמצעי זהירות.
כיום (יולי 2020), פעילות בתי חולים ומרכזים רפואיים חודשה, לרבות פעולות אלקטיביות, טיפולים של מקצועות הבריאות ורפואה משלימה. עם זאת לגבי אוכלוסייה בסיכון, ובפרט קשישים, קיימת עדיין העדפה ברורה ל"רפואה מרחוק". לכן יש להתייעץ טלפונית או האופן מקוון עם הרופא המטפל ולעבור יחד עם כל הטיפולים שיש לדחות, טיפולים שניתן לעבור בבית וטיפולים שיש לבצע בכל זאת.
במקרה של צורך בבדיקה או טיפול רפואי חשוב לשמור על עטיית מסכה המכסה את הפה והאף, חיטוי ידיים וכמובן שמירה על מרחק פיזי של 2 מטר מאנשים זרים. ליווי מותר רק לאדם אחד ועליו להשתמש במסכה לאורך כל הזמן ובכפפות בחדר הבדיקה או הטיפול.
טיפולי שיניים
לפני קבלת החלטה – האם להגיע לטיפול כזה או אחר או לדחותו – מומלץ תמיד להתייעץ עם הרופא כדי להיות בטוחים שלא תהיה החמרה בגינה וכדי לבחון תועלת מול סיכונים. במקרים בהם בעיית שיניים פוגעת בתפקוד היומיומי יש חשיבות להגיע לטיפול.
במקרה שיש צורך להגיע לרופא, נסו לקבוע טור לתחילת היום או סופו כדי להימנע ממפגשים מיותרים של עוד מוזמנים, יש לשמור על שימוש במסכה בחדרי ההמתנה ולנהוג לפי הוראות הרופא. אם יש צורך במלווה גם בחדר הטיפולים עליו להיות עם כפפות ומסכה.