מכירות המיזם המשותף, שיקרא -PGT Healthcare, צפויות להגיע לכ-4 מיליארד דולר בתוך מספר שנים
6 נוב 2014
|
זמן קריאה ממוצע: 4 דקות
חברת פרוקטר אנד גאמבל - P&G (NYSE: PG) וחברת טבע הכריזו היום על השקתה של השותפות החדשה בתחום התרופות ללא מרשם. מקום מושבה של הנהלת השותפות, שתקרא PGT Healthcare יהיה בג'נבה, היא תפעל בכל השווקים בעולם פרט לצפון אמריקה, אך תפתח מותגים חדשים גם עבור השוק האמריקני.
PGT מציבה מודל חדשני בתעשיית התרופות ללא מרשם: היא תתמקד בפיתוח באיכות גבוהה ובשיווק ברמה הגבוהה ביותר של מותגים בתחום התרופות ללא מרשם. השותפות משלבת את יתרונותיה ויכולותיה של כל אחת מהשותפות ומציעה גם מוצרים קיימים של כל אחת מהן. תחום התרופות ללא מרשם העולמי הוא בהיקף של כ-200 מילארד דולר. PGT מתעתדת להיות חברה מובילה בתחום זה. מחזור המכירות של המיזם המשותף עומד היום על כ-1.3 מיליארד דולר בשנה עם פוטנציאל להגיע להיקף מכירות של 4 מיליארד דולר תוך מספר שנים.
"ל-PGT יש את אחד מסלי המוצרים הגדולים והמגוונים ביותר בתעשיית התרופות ללא מרשם, ונוכחות רחבה בשווקים רבים בעולם", אמר מנכ"ל ונשיא טבע שלמה ינאי. "המותגים המובילים של כל חברה יהנו מתנופת צמיחה הנובעת מחיבור היתרונות והחוזקות של כל אחת מהחברות".
יכולות משולבות לצמיחה מהירה
השותפות משלבת את חוזקות הליבה של כל אחת מהחברות גם כדי להביא לפריסה מהירה לשווקים ותחומי טיפול חדשים. טבע ו-P&G מאמינות ששילוב החוזקות של כל חברה, מציבות את המיזם בעמדת זינוק לצמיחה,מעבר ליכולתה של כל חברה ליצר ולמכור בנפרד.
חדירה לשווקים חדשים וקטגוריות נוספות
כדי להתחיל מיד בצמיחה וכדי למצות את פוטנציאל המכירות מציגה השותפות את עקרונותיה:
- מקסום עסקי המקור המניבים היום כ-1.3 מילארד דולר, ע"י צירוף היכולות המובילות של כל אחת מחברות האם, עם המותגים ויכולות הייצור והתפעול של החברה השותפה. P&G תביא לשותפות את יכולותיה במיתוג, עיצוב, ניתוח צרכי הלקוח והבנת התנהגות הצרכן בשוק ובנקודת המכירה. טבע מצידה תביא את מערכת ההפצה הגלובלית שלה, כוח מכירה מנוסה, מערכת יחסים מעולה עם מערך הפצת התרופות, יכולות טיפול גלובליות ברגולציה וטכנולוגיות חדשניות שיתמכו במותגים המובילים של P&G - כמו Vicks, Metamucil and Pepto-Bismol.
- איחוד תיק מוצרי OTC הקיים של כל חברה לסל המוצרים הגדול ביותר בתעשייה הצומחת של התרופות ללא מרשם. הנוכחות המשולבת של טבע - P&G תבטיח דריסת רגל מהותיzת כמעט בכל אחד משווקי המפתח החשובים בעולם. P&G תביא למיזם נוכחות חזקה בארה"ב, קנדה, ברזיל, מקסיקו, הודו, אינודונזיה, אוסטרליה, איטליה, צרפת ובריטניה. טבע תביא למיזם את הנוכחות החזקה ברוסיה, פולין, אוקראינה, גרמניה, יפן, מדינות סקנדינביה, צ'ילה ונצואלה, פרו וישראל, ותציע מותגי OTC לוקאליים מובילים בטריטוריות קיימות. PGT תמנף את הנוכחות הזו לזירות חדשות כמו סין.
- הרחבת תיק מוצריOTC לקטגוריות חדשות. ל-- P&G יש היום נוכחות בולטת בתחום הטיפול בשיעול וצינון, בבעיות עיכול ואיבחון הריון. לטבע טכנולוגיות ומותגים בתחומי מפתח כמו ויטמינים, מינרלים, תוספי מזון, משככי כאבים, טיפול בעור, ותרופות מרשם שעשויות להפוך לתרופות ללא מרשם.
חלק מהמוצרים הקיימים של טבע הם מובילים בשווקים מקומיים בעלי פוטנציאל התרחבות גלובלי. יתר על כן, חלק מהטכנולוגיות שבהן משתמשת טבע יכולות לשמש מיידית להרחבת תיק המוצרים של P&G והכנסתה אל נישות שונות ברחבי העולם, כולל שוק ארה"ב. לדוגמה – טבע שולטת במוצרי האלרגיה המובילים, עובדה זו יכולה לאפשר כניסת המוצר "ויקס" אל נישת הטיפול באלרגיה. - ניצול יתרונות הגודל והסינרגיות של כל אחת מהחברות ע"י מינוף סדר הגודל ויעילות התפעול של כל חברה. לדוגמה, P&G תביא לשותפות את היכולות שלה בקנייית שטחי מדיה וזמן אויר לפרסום, טבע מצידה תביא את יתרונותיה בתהליכי פיתוח מוצרים וייצורם בצורה אפקטיבית.
הנהלת PGT Healthcare תורכב מצוות מנוסה שייצג את שתי חברות האם. המנכ"ל בראיין דה בוויטלר הוא עובד P&G ואילו סמנכ"ל התפעול יהיה אלי שני מטבע. את השותפות יוביל דירקטוריון שבו יהיו דירקטורים משתי החברות ובראשם טום פין מ-P&G, שיהיה יו"ר הדירקטוריון.
עם הקמת השותפות, P&G מכרה את מפעלי יצור התרופות ללא מרשם שלה בגרינסבורו, צפון קרוליינה ובפיניקס, אריזונה והעבירה את העובדים ואת המפעלים לרשות טבע. כחלק מהשותפות, טבע תהיה המייצרת והמשווקת של PGT Healthcare ושל חטיבת התרופות ללא מרשם של P&G בצפון אמריקה.
אודות טבע
טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ (נאסד"ק (TEVA היא חברת תרופות גלובלית המחויבת לפיתוח ולשיווק תרופות באיכות גבוהה בהישג יד בכל מקום בעולם. החברה, שבסיסה בישראל, עוסקת ביצור תרופות גנריות, תרופות ייחודיות וממותגות ובייצור חומרי גלם פעילים לתעשייה הפרמצבטית. טבע מובילה את שוק התרופות הגנריות העולמי, עם נוכחות ביותר מ-60 מדינות ועם סל מוצרים של יותר מ-1,300 מולקולות הנמכר ביותר מ-120 שווקים. המוצרים הייחודיים והממותגים של החברה מתמקדים בתחומי מערכת העצבים המרכזית, האונקולוגיה, הכאב, הנשימה ובריאות האישה, כמו גם בתחום התרופות הביולוגיות. טבע מעסיקה כיום כ-45,000 איש. מכירות החברה הסתכמו ב-16.1 מיליארד דולר בשנת 2010.