להיות ראש חץ טכנולוגי
האתר בכפר סבא שימש לאורך השנים כבסיס לאסטרטגיה העסקית של טבע, כולל גשר לכניסה לשווקים חדשים, ובפרט להרחבת הפעילות בשוק האמריקאי. האתר כולל מרכז פיתוח לתרופות גנריות (תרופות חלופיות לתרופות המקור) לצד מרכזים לייצור טבליות ומוצרים סטריליים במגוון טכנולוגיות מתקדמות.
״השינוי שעבר האתר בארבע השנים האחרונות מתבסס על אסטרטגיה ייעודית, לפיה האתר יהפוך לראש חץ טכנולוגי וייצר מוצרים מורכבים, לצד השקות מרובות של מוצרים חדשים. כלומר, הגברת הפוקוס בתחומים בהם הרווחיות גבוהה יותר, לצד ייצור גנרי שבו הרווחיות נמוכה יותר". "ראינו צורך להפוך להיי-טק של התעשייה הפרמצבטית. כדי להוכיח את עצמנו בהשקות של מוצרים חדשים, עלינו להיות גמישים, יצירתיים ולהגיב מהר לשינויים - בדומה לפעילות של חברת סטארט אפ". "היעד שקבענו לעצמנו" אומר ולדמן, "הוא להגיע לפחות ל-300 השקות של מוצרים חדשים בחמש השנים הקרובות. עד כה אנו עומדים ביעד השאפתני הזה וכבר הפכנו לאחד מהאתרים המובילים בטבע מבחינת מספר ההשקות והערך הכספי שלהן".
ההיבט השני באסטרטגיה החדשה של החברה הוא לשדרג את האתר ואת העובדים בו, כך שיוכל לקחת חלק בפיתוח וייצור תרופות הדגל החדשות של החברה. תהליך עומק זה, מספר ולדמן, כלל הרחבת הידע והיכולות של האנשים ובנייה מחדש של תהליכי עבודה. "בזכות כך אנו שותפים בפיתוח ובייצור של התרופה המקורית של טבע לטיפול במיגרנה, הממתינה כיום לקבלת אישור שיווק מה-FDA האמריקאי".
הפעילות הסטרילית בייצור תרופות, בה מתמחה האתר, קיבלה אף היא מקום של כבוד באסטרטגיה החדשה. הכוונה היא "להיות בעלי יכולת לייצר כאן מוצרים מורכבים מעבר לקופקסון". כיום מייצרים באתר גם תרופות ביולוגיות שונות שדורשות תחכום רב ושמים דגש על מחקר ופיתוח וייצור של מוצרים עתירי ידע וטכנולוגיה, כגון תרופות המבוססות על שחרור מושהה שהערך הטיפולי שלהן רב.
חשיבות ההון האנושי
האסטרטגיה החדשה של האתר מבוססת, קודם כל, על ההון האנושי הייחודי של האתר. "יש פה מסורת עבודה ומוסר עבודה גבוה של עובדים הנמצאים כאן שנים ארוכות, שמספקים לנו יתרון אדיר. זאת, בנוסף לשילוב בין מרכז הייצור ומרכז הפיתוח באותו מתחם. זה מקל מאוד על העבודה והופך את הכל ליעיל יותר". העובדים לוקחים חלק באופן תדיר בקורסים ובהכשרות מקצועיות, במטרה להעמיק את הידע המקצועי שלהם בתחומי הפעילות שלהם. בנוסף, ולדמן וצוות ההנהלה של האתר משקיעים משאבים רבים ביצירה של גאוות יחידה כולל פרסום ספר ההיסטוריה של האתר. "רצינו שהשורשים שלנו יהיו ברורים, כי מתוכם אנו צומחים ומתפתחים". כיום ממשיך האתר בקידום עובדים ואף בגיוס עובדים חדשים מתוך טבע, וכשאין לכך היתכנות, אף מחוצה לה. "העובדים של טבע הם המשאב הכי חשוב שלה, כולנו יחד נחושים לעשות כל שנדרש כדי להבטיח שהעתיד של טבע יהיה מפואר לפחות כמו העבר שלה".